Airbus Helicopters zaprasza na Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego 2016

Airbus Helicopters zaprezentuje się na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego (MSPO), który odbędzie się w Kielcach w dniach 6-9 września 2016 r. Podkreślając szeroki asortyment produktów, firma zaprezentuje na wystawie statycznej śmigłowiec H225M Caracal, który wylądował 1 września w Kielcach po przebazowaniu z Francji, wraz z Tiger’em HAD oraz H145M. Obecność Airbus Helicopters na wystawie jest odzwierciedleniem ambicji Airbus Group „Make In Poland”, czyli globalnego zobowiązania do długofalowej współpracy w kraju.

H225M Caracal wstępnie wybrany przez polski rząd to ciężki, nowoczesny i sprawdzony w boju śmigłowiec, zdolny do wykonywania najszerszej gamy misji od operacji specjalnych, po bojowe poszukiwanie i ratownictwo, transport taktyczny oraz ewakuacja ofiar i rannych. W służbie sił zbrojnych Francji, Brazylii, Meksyku, Malezji, Tajlandii wykazał swoją niezawodność, nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych. Kuwejt jest najnowszym członkiem społeczności użytkowników Caracali. Ministerstwo Obrony Kuwejtu złożyło zamówienie na 30 H225M Caracal w ubiegłym miesiącu.

W tandemie z H225M prezentowany będzie wielozadaniowy śmigłowiec szturmowy Tiger HAD, oferowany Polsce w ramach nadchodzącego programu zakupowego „Kruk”. Zaprojektowano go pod kątem rozpoznania bojowego, eskorty powietrznej lub naziemnej, walki powietrznej, wsparcia ogniowego oraz niszczenia pojazdów pancernych – w dzień i w nocy oraz w niesprzyjających warunkach. Tiger potwierdził swoją wartość bojową podczas misji w Afganistanie, Republice Środkowoafrykańskiej, Libii i Mali.

Po raz pierwszy na MSPO w Kielcach podziwiać będzie można prawdziwy śmigłowiec H145M niemieckich sił zbrojnych. Certyfikowany w 2015 r. H145M to najnowszy członek rodziny 4-tonowych, dwusilnikowych wiropłatów Airbus Helicopters, który oferuje dużą sprawność i elastyczność bojową, zwłaszcza na dużych wysokościach i w gorącym klimacie. W wersji wojskowej ten ekonomiczny i wszechstronny śmigłowiec lekki spełnia wymogi szerokiego spektrum misji, od wsparcia logistycznego do bojowego.

Poza silną reprezentacją śmigłowców, na stoisku Airbus Group podczas MSPO będzie można zapoznać się z wieloma najwyższej klasy produktami dywizji obronnej i kosmicznej – największej europejskiej firmy obronno-kosmicznej i drugiej co do wielkości korporacji kosmicznej na świecie.

A330 MRTT to jedyny dostępny dziś strategiczny wielozadaniowy samolot transportowo tankujący. Ogromna 111 tonowa podstawowa pojemność zbiornika paliwa samolotu A330-200, z którego się wywodzi, pozwala A330 MRTT wypełniać misje tankowania powietrze-powietrze, bez konieczności zastosowania jakiegokolwiek dodatkowego zbiornika paliwa. A330 MRTT oferowany jest ze sprawdzonymi systemami tankowania w powietrzu, w tym produkowanymi przez Airbus Defence and Space: zaawansowanym sztywnym przewodem do tankowania, podskrzydłowymi zasobnikami z przewodami elastycznymi czy zamontowanym w kadłubie zestawem do tankowania z przewodu elastycznego. Dzięki szerokiemu kadłubowi, A330 MRTT może również być używany jako klasyczny samolot transportowy zdolny do przewożenia maksymalnie 300 żołnierzy albo ładunku do 45 ton. Można go również łatwo przekonfigurować i wyposażyć w 130 noszy na potrzeby ewakuacji medycznej (wersja MEDEVAC).

Airbus zademonstruje również model samolotu Eurofighter Typhoon – zaawansowanego wielozadaniowego samolotu bojowego nowej generacji dostępnego na rynku. Reprezentuje szczyt europejskiej współpracy nad technologiami w dziedzinie awioniki, aerodynamiki, materiałów, technik produkcyjnych oraz silników. Dotychczas zamówiono 599 myśliwców Eurofighter Typhoon, co czyni ten program współpracy wojskowej największym w Europie. Do tej pory 8 państw stanowi rodzinę użytkowników Eurofightera. Eurofighter Typhoon to operacyjnie sprawdzony element przewagi powietrznej NATO, Europy, Bliskiego Wschodu. Był wielokrotnie rozmieszczany w ramach takich misji jak Baltic Air Policing przez hiszpańskie, niemieckie, brytyjskie i włoskie siły powietrzne.

Wielozadaniowy samolot szkolno-treningowy Orlik (MPT) to polski lider wśród samolotów szkolenia wojskowego, produkowany i serwisowany przez Airbus Group w Polsce. Idealnie odpowiada na potrzeby szkolenia w etapach od podstawowego do zaawansowanego. Dysponuje w pełni zintegrowaną cyfrową awioniką i nowym systemem kontroli lotu.

Airbus Group ma również duży wkład w polską działalność w przemyśle kosmicznym. Ostatnim osiągnięciem na tym polu było ogłoszenie przez firmę w czerwcu 2016 r. budowy kompleksu pomieszczeń czystych w podwarszawskich zakładach. Tym samym wzmocniono potencjał polskiej fabryki w zakresie produkcji satelitów. Pomieszczenia czyste będą początkowo wykorzystywane do produkcji wiązek, istotnego elementu dla łączenia różnych elektronicznych komponentów satelitarnych. W przyszłości mogą być wykorzystywane do montażu bardziej złożonych urządzeń do satelitów i wyrzutni lub nawet małych satelitów.

Na MSPO zostanie też przedstawiony satelita obserwacyjny Astrobus S Earth. Astrobus S to idealne połączenie kompaktowych wymiarów i wydajności. Najnowsza generacja satelitów do obserwacji Ziemi do aplikacji o bardzo wysokiej rozdzielczości (VHR) łączy w sobie zalety małej masy systemu (tylko około 400 kg) ze świetnymi osiągami większej platformy satelitarnej do obserwacji Ziemi.

Airbus Group jest partnerem polskiej branży lotniczo-kosmicznej od niemal dwóch dekad. Zapewniając przeszło 900 bezpośrednich miejsc pracy, Grupa i jej dostawcy są już zaangażowani w wiele projektów współpracy w Polsce, mając za cel zatrudnienie bezpośrednio i pośrednio 6000 osób w kraju w nadchodzących latach. Centrum inżynieryjne firmy w Łodzi i nawiązanie współpracy badawczo-rozwojowej z uczelniami technicznymi, a także małymi i średnimi przedsiębiorstwami w Polsce, pozwala Airbus Helicopters na prowadzenie przełomowych, innowacyjnych projektów w ścisłej współpracy z lokalnymi podmiotami, tak by wspierać rozwój zaawansowanych technologii przyszłości.

Zapraszamy do odwiedzenia Airbus Group na MSPO w Hali F, stanowisko ZF-6.

Rok:

Wydanie nr:

RELACJE

ARTYKUŁY
  • Koniec belgijskiego F-16 Solo Display
  • Route 604 - ćwiczenia na DOL 2023
  • Wizyta An-225 na EPRZ
  • Pierwsza wizyta An-225 na EPWA
  • Pierwsza wizyta Su-22 na EPLL
  • Odsłonięcie Pomnika Lotników Lwowskich
  • Prezentacja AW101 w wersji HH-101A w Polsce
  • Projekt Arado
  • Xtreme Sky Force
  • H225M w bojowej wersji morskiej
  • 60 lat KLM w Polsce
  • Kuwejt zamawia 30 H225M Caracal
  • Airbus Helicopters na MSPO 2016
  • Airbus opracowuje w Polsce nowe wirniki
  • Nowe połączenie LCJ - CDG
  • CV-22 Osprey w Powidzu
  • X Akademickie Mistrzostwa Polski na Celność Lądowania - zapowiedź
  • Otwarcie fabryki Azura Polska w Łodzi
  • Śmigłowiec uderzeniowy Tiger HAD
  • Prezentacja śmigłowca Tiger
  • Madeira - spotterskie wakacje
  • H225M Caracal - testy weryfikacyjne
  • An-12 na EPLL
  • Przylot samolotu Adria Airways S5-AAZ "Łódź"
  • Nowe biuro Airbus Helicopters w Łodzi
  • BAE Systems AU regionalnym centrum wsparcia JSF
  • Airbus Helikopter prezentuje nowego H160
  • Historia polskich Migów 29
  • Historia polskich Su-22
  • Frankfurt Airport (EDDF/FRA)
  • Short SC.7 Skyvan
  • Budżet Obywatelski - Mi6
  • Spotterskie wakacje - Korfu
  • Taranis demonstruje możliwości stealth
  • Przemysław Nowak nie żyje
  • Red Bull Air Race - Zasady
  • Red Bull Air Race - Samoloty
  • Red Bull Air Race - Piloci
  • Red Bull Air Race - Challenger Cup
  • Red Bull Air Race - Pylony i kombinezony
  • LOT AMS - Aircraft Maintenance Services
  • BAE Systems tworzy płaską antenę soczewkową
  • Adria Airways
  • Adria Airways - nie tylko przewoźnik
  • Lotnisko w Łasku
  • Bezzałogowy statek powietrzny Taranis
  • Podsumowanie 2013 wg portów lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg linii lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg Lufthansy
  • Podsumowanie 2013 wg Turkish Airlines
  • Podsumowanie 2013 wg Sił Powietrznych
  • Podsumowanie 2013 wg Red Arrows
  • Wizyta niemieckich Typhoonów w Łasku
  • EF Typhoon z 3 transzy w powietrzu
  • 100 tys. zdjęć w galerii Lotnictwo.net.pl
  • Lotniskowe spotkanie z Prezydent Łodzi
  • Służba ochrony Lotniska
  • SOL w praktyce
  • I Lodz You!
  • 80. rocznica lądowania kpt. Skarżyńskiego na Lublinku
  • Tablety w samolotach Hawk
  • Eurocopter 725 Caracal
  • EPLL: Górka na korzeniach
  • Jubileusz skoczków w Piotrkowie Trybunalskim
  • Rekord prędkości helikoptera EC X3
  • Projekty BAE System z lat 60tych
  • Żołnierze USAF w Łasku - II rotacja
  • Bezzałogowy lot Eurocoptera EC145
  • Alfabet Dyżurnego
  • III Festyn Lotniczy Ostrów 2013 - zapowiedź
  • Pierwszy krok w lotnictwie w Aeroklubie Łódzkim
  • Airplane-Pictures.net
  • EPLB Spotters
  • Kontrolerzy ruchu lotniczego
  • Rok 2012 - podsumowanie
  • Samoloty PLL LOT
  • Tryptyk środowiskowy - konfrontacja
  • Łoś z dłutowskiego lasu
  • Tryptyk środowiskowy - spotter
  • Lotnisko Żerniki - Gądki
  • Tryptyk środowiskowy - screener
  • Wieża w Łodzi
  • Spotter.pl
  • Port Lotniczy w Łodzi
  • EPKT Spotters
  • Lotniskowe facebooki
  • EPGD Spotters
  • Airfoto.pl – dawnych wspomnień czar
  • JetPhotos - czy nadal jest przyjazny ?

  • WYWIADY

    OCZAMI CZYTELNIKÓW, FELIETONY


    NAJBLIŻSZE WYDARZENIA





    Foto miesiąca