NIMROD Group otwiera w Łodzi swój szósty oddział biznesowy na świecie - AZURA POLSKA

25 lutego 2016 Pan Eddy Ephrati - prezes NIMROD Group wraz z Panią Hanną Zdanowską - Prezydentem Miasta Łodzi, w obecności przedstawicieli firmy Airbus Group i pracowników AZURA POLSKA, przecięli wstęgę otwierając fabrykę w Łodzi. Oficjalne ogłoszenie rozpoczęcia działalności firmy miało miejsce 1 września 2015 r. na targach MSPO w Kielcach.

Najnowszy oddział biznesowy francuskiej firmy z branży lotniczo-kosmicznej NIMROD Group, rozpoczyna seryjną produkcję podzespołów metalowych do samolotu Airbus A350, z rodziny samolotów szerokodadłubowych (XWB – Extra Wide Body). Dotychczas zostało zamówionych ponad 700 sztuk tego modelu. Współpraca STELIA Aerospace i Airbus Group z Azura POLSKA zaowocuje udziałem polskiego zakładu w produkcji każdego Airbusa A350 XWB, jednego z najlepszych samolotów nowej generacji.
Produkcja w łódzkiej fabryce zwiększy moce produkcyjne zakładów NIMROD Group we Francji. Wraz z uzyskaniem pełnych możliwości produkcyjnych w Łodzi powstawać będzie nie mniej niż 44 tysiące części miesięcznie. Z fabryki AZURA POLSKA będzie pochodziło 80-90 procent produkcji związanej z realizacją kontraktu.
Wieloletni kontrakt z firmą STELIA Aerospace to 3 miliony roboczogodzin, co zapewnia stabilne i zaawansowane technologicznie stanowiska pracy w AZURA POLSKA co najmniej do 2024 r.
Nowe miejsca pracy stworzone przez AZURA POLSKA zostaną podzielone na te związane z dziedzinami uprzemysłowienia, produkcji precyzyjnych części z blach metalowych, montażu zespołów i struktur lotniczych, obróbki cieplnej, powierzchniowej oraz malowania powierzchni oraz wsparcie i usługi, skupiając się na innowacyjnych technologiach i automatyzacji – znakach firmowych NIMROD Group.
AZURA POLSKA planuje poszerzać możliwości rozwoju w dziedzinie obróbki skrawaniem, materiałów kompozytowych i obróbki powierzchniowej dla swoich kluczowych klientów, w szczególności Airbus Helicopters, który zadeklarował gotowość stworzenia w Łodzi swojego centralnego ośrodka śmigłowcowego.

Co więcej, 1 marca 2016 poinformowano, że nowo otwarty zakład może wkrótce szybko się rozwinąć dzięki innemu projektowi produkcyjnemu Airbus Helicopters. Nowy projekt zakłada prace rozwojowe i produkcję innowacyjnych foteli lotniczych będących obecnie na etapie badań prowadzonych wspólnie przez biuro projektowe Airbus Helicopters w Łodzi i Politechnikę Łódzką. Założeniem dla projektu jest rozwój, zaprojektowanie, certyfikacja i produkcja foteli nowej generacji, które zapewnią większe bezpieczeństwo na wypadek uderzenia, w porównaniu z dostępnymi fotelami. Zgodnie z planem prace rozwojowe nad wdrożeniem projektu i testy nowych foteli powinny zakończyć się w 2016 r., a ich produkcja zostałaby uruchomiona w łódzkiej fabryce w 2017 r. Fotele produkowane przez Azurę Polska mają szansę trafić do wszystkich śmigłowców produkowanych przez Airbus Helicopters.

Informujemy w tym miejscu, iż trwa obecnie proces rekrutacyjny. Osoby zainteresowane mogą zgłaszać swoje kandydatury na stanowiska administracyjne, produkcyjne i wspierające na stronie: http://www.nimrod-group.com/pl/azura-polska-3/kontakt/.

NIMROD Group jest stosunkowo nowym graczem w przemyśle lotniczo-kosmicznym, znanym głównie dzięki swoim starszym działom biznesowym ESM i Detampel, utworzonym w latach 60. XX wieku. Niedawno grupa odnotowała znaczący wzrost, bazując na rzetelnych ekspertyzach technicznych i niezrównanych zdolnościach.
Zarówno ESM, jak i Detampel otrzymały nagrody dla najlepszych dostawców, odpowiednio od Dassault Aviation i Airbus Helicopters. Detampel specjalizuje się w kompleksowej obróbce blach, skupiając się na dyszach wylotowych silników lotniczych i wymiennikach ciepła. ESM produkuje wielkogabarytowe części podstawowe i standaryzowane, głównie dla samolotów Falcon, Rafale i Airbusa.
NIMROD Group zapoczątkowała strategię agresywnego wzrostu, która jasno określiła kryteria dla firmy średniej wielkości (400 pracowników – 50 mln euro obrotu) na następne 3 lata:
- W 2013 r. do grupy dołączył trzeci dział biznesowy AEROSET, wydzielony z ESM, specjalizujący się w montażu elementów i struktur, podczas gdy ESM pozostaje zaangażowana w produkcję wielkogabarytowych części podstawowych i standaryzowanych.
- W 2014 r. do aktywów grupy dodano AEROLYCE, projekt realizowany od podstaw, specjalizujący się w obróbce i malowaniu powierzchni.
- W 2015 r. NIMROD Group nabyła DJP, firmę specjalizującą się w nowoczesnych kompozytach o trójwymiarowym plecionym zbrojeniu.
W 2016 r. pierwsze części A350 będą dostarczone z Polski przez AZURA POLSKA do pierwszego klienta, STELIA Aerospace.

Uruchamiając fabrykę Azura Polska w Łodzi, Nimrod Group wspiera strategię rozwoju biznesowego Airbus Group w Polsce. To Airbus Helicopters zaprosił Azurę Polska do dołączenia do swojego przemysłowego centrum w Łodzi, które obejmie także linię pełnego montażu śmigłowców Caracal. Łódź jest już siedzibą biura projektowego Airbus Helicopters utworzonego w lutym 2015 r. W związku z realizacją kontraktu na produkcję Caracali w Polsce Airbus Helicopters przewiduje stworzyć 1250 bezpośrednich i 2000 pośrednich miejsc pracy, dlatego zaprasza swoich dostawców, aby przyłączyli się do strategii inwestowania w Polsce.
Strategia budowania współpracy firmy Airbus Group z polskimi zakładami nie opiera się tylko na jednorazowym kontrakcie, lecz na stworzeniu zintegrowanego systemu kreowania nowych, innowacyjnych produktów i ich produkcji z przeznaczeniem dla rynków zbytu w ramach Airbus Group i jej międzynarodowych kontrahentów. Również inni partnerzy i dostawcy Grupy Airbus gotowi są realizować produkcję w Polsce. Równocześnie strategia ta zakłada rozwój współpracy z polskimi uczelniami w Warszawie, Łodzi, Radomiu, Gdańsku, a w przyszłości z kolejnymi (m.in. w Bydgoszczy, Dęblinie), koordynowanej przez biuro projektowe Airbus Helicopters w Łodzi.
„Realizacja kontraktu śmigłowcowego zakłada uruchomienie produkcji elementów i podzespołów do śmigłowców Caracal w Łodzi, Dęblinie i innych miastach w Polsce. Przede wszystkim jednak zaowocuje rozszerzaniem zaangażowania inwestycyjno-produkcyjnego Airbus Group bezpośrednio lub przy współpracy z partnerami, w tym rozwojem bazy zaufanych poddostawców w Polsce” - powiedział Tomasz Krysiński, wiceprezes ds. Badań i Innowacji w Airbus Helicopters. „Inwestycje w badania i rozwój w Polsce będą systematycznie rosnąć, aż do poziomu 200 mln euro rocznie. W efekcie tych działań powstanie znacznie więcej miejsc pracy niż 3250 przewidzianych w offsecie. Zatrudnienie obejmie również miejsca pracy poza fabryką Caracali w Łodzi, bo te stanowią zaledwie jedną dziesiątą planowanego zaangażowania w Polsce”, dodał Krysiński.

Rok:

Wydanie nr:

RELACJE

ARTYKUŁY
  • Koniec belgijskiego F-16 Solo Display
  • Route 604 - ćwiczenia na DOL 2023
  • Wizyta An-225 na EPRZ
  • Pierwsza wizyta An-225 na EPWA
  • Pierwsza wizyta Su-22 na EPLL
  • Odsłonięcie Pomnika Lotników Lwowskich
  • Prezentacja AW101 w wersji HH-101A w Polsce
  • Projekt Arado
  • Xtreme Sky Force
  • H225M w bojowej wersji morskiej
  • 60 lat KLM w Polsce
  • Kuwejt zamawia 30 H225M Caracal
  • Airbus Helicopters na MSPO 2016
  • Airbus opracowuje w Polsce nowe wirniki
  • Nowe połączenie LCJ - CDG
  • CV-22 Osprey w Powidzu
  • X Akademickie Mistrzostwa Polski na Celność Lądowania - zapowiedź
  • Otwarcie fabryki Azura Polska w Łodzi
  • Śmigłowiec uderzeniowy Tiger HAD
  • Prezentacja śmigłowca Tiger
  • Madeira - spotterskie wakacje
  • H225M Caracal - testy weryfikacyjne
  • An-12 na EPLL
  • Przylot samolotu Adria Airways S5-AAZ "Łódź"
  • Nowe biuro Airbus Helicopters w Łodzi
  • BAE Systems AU regionalnym centrum wsparcia JSF
  • Airbus Helikopter prezentuje nowego H160
  • Historia polskich Migów 29
  • Historia polskich Su-22
  • Frankfurt Airport (EDDF/FRA)
  • Short SC.7 Skyvan
  • Budżet Obywatelski - Mi6
  • Spotterskie wakacje - Korfu
  • Taranis demonstruje możliwości stealth
  • Przemysław Nowak nie żyje
  • Red Bull Air Race - Zasady
  • Red Bull Air Race - Samoloty
  • Red Bull Air Race - Piloci
  • Red Bull Air Race - Challenger Cup
  • Red Bull Air Race - Pylony i kombinezony
  • LOT AMS - Aircraft Maintenance Services
  • BAE Systems tworzy płaską antenę soczewkową
  • Adria Airways
  • Adria Airways - nie tylko przewoźnik
  • Lotnisko w Łasku
  • Bezzałogowy statek powietrzny Taranis
  • Podsumowanie 2013 wg portów lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg linii lotniczych
  • Podsumowanie 2013 wg Lufthansy
  • Podsumowanie 2013 wg Turkish Airlines
  • Podsumowanie 2013 wg Sił Powietrznych
  • Podsumowanie 2013 wg Red Arrows
  • Wizyta niemieckich Typhoonów w Łasku
  • EF Typhoon z 3 transzy w powietrzu
  • 100 tys. zdjęć w galerii Lotnictwo.net.pl
  • Lotniskowe spotkanie z Prezydent Łodzi
  • Służba ochrony Lotniska
  • SOL w praktyce
  • I Lodz You!
  • 80. rocznica lądowania kpt. Skarżyńskiego na Lublinku
  • Tablety w samolotach Hawk
  • Eurocopter 725 Caracal
  • EPLL: Górka na korzeniach
  • Jubileusz skoczków w Piotrkowie Trybunalskim
  • Rekord prędkości helikoptera EC X3
  • Projekty BAE System z lat 60tych
  • Żołnierze USAF w Łasku - II rotacja
  • Bezzałogowy lot Eurocoptera EC145
  • Alfabet Dyżurnego
  • III Festyn Lotniczy Ostrów 2013 - zapowiedź
  • Pierwszy krok w lotnictwie w Aeroklubie Łódzkim
  • Airplane-Pictures.net
  • EPLB Spotters
  • Kontrolerzy ruchu lotniczego
  • Rok 2012 - podsumowanie
  • Samoloty PLL LOT
  • Tryptyk środowiskowy - konfrontacja
  • Łoś z dłutowskiego lasu
  • Tryptyk środowiskowy - spotter
  • Lotnisko Żerniki - Gądki
  • Tryptyk środowiskowy - screener
  • Wieża w Łodzi
  • Spotter.pl
  • Port Lotniczy w Łodzi
  • EPKT Spotters
  • Lotniskowe facebooki
  • EPGD Spotters
  • Airfoto.pl – dawnych wspomnień czar
  • JetPhotos - czy nadal jest przyjazny ?

  • WYWIADY

    OCZAMI CZYTELNIKÓW, FELIETONY


    NAJBLIŻSZE WYDARZENIA





    Foto miesiąca